Uptodate » Uptodate lessen. Cursus onderwerpen. Cursus Excel Access Project Vba C# SQL? » Up-to-date training onderwerpen en cursus niveau’s » Database bouwen voor informatie-beheer, documentenbeheer, CAD, foto’s, mail, scans, aantekeningen?

Database bouwen voor informatie-beheer, documentenbeheer, CAD, foto’s, mail, scans, aantekeningen?

Uptodate cursus Informatie-beheer  en/of documentenbeheer?

Informatie beheer bestaat enerzijds uit alle brokken waar informatie mee geproduceerd en bekeken wordt en het integreren van alle informatie via logische verbanden ( veelal automatisch ). Hierbij is een database bouwen wel heel erg logisch.

  • Bestandsbeheer, mappen maken, documenten organiseren, bijvoorbeeld altijd in jaargangen werken
  • Informatie zoeken op het Internet en dit vasthouden (tenminste de url.)
  • E-mailen, webmailen
  • Gedeelde schijfruimte voor zakcomputers en voor het synchroon houden van uw draagbare computer
  • Een netwerk met gedeelde schijfruimte
  • Een database om alle verbanden te ontwerpen en zichtbaar te maken en de gegevens op te slaan.
  • Een PC handig configureren. Dus gegevens eenvoudig op te slaan en terug te vinden. Standaard bestandslocaties goed ingeregeld.
  • Uptodate blijkt vaak praktische tips te kunnen aandragen voor het organiseren van bovenstaande onderwerpen voor zowel systeembeheerders als voor gebruikers.

Wij denken dan aan de volgende software: Windows, Outlook, Explorer, MS-Office-Pro, SharePoint, Autocad, scansoftware, foto-programma’s, maar ook en vooral aan uw databases ( Access en SQL zelfbouw is een heel goede optie).

Onder het menu-item Databases staat nogal wat qua mogelijkheden voor Informatie-beheer.

vrij van copyright ;-)